13.6.2013

Las Vegas & Grand Canyon

Teimme puolisentoista vuotta sitten US&A roundtripin, josta ensimmäinen pysähdyksemme oli Las Vegas ja Grand Canyon. Saavuimme iltamyöhällä paikallista aikaa ja jetlagin vuoksi olimme jo aamutuimaan kello 05.00 hereillä. Miehet lähtivät golfaamaan ja minä ystävättäreni kanssa painelimme salille. Olimme Vegasissa kolme päivää jonka jälkeen suuntasimme Grand Canyonille.

Miesten aamugolfin tunnelmia...

Päiväsaikaan Las Vegas ei juurikaan näyttänyt kummemmalta kuin moni muu kaupunki. Toki Eiffel-torni, Caesars Palace ja Riemukaari saivat aikaan erikoisen tunnelman :).

Tässä kuva hotellihuoneemme ikkunasta päivällä ja illalla...

Kun ilta koitti, pääsivät miljoonat valot oikeuksiinsa.

Niin, ja tulihan sitä vähän biletettyäkin. Päivälle tuli mittaa mukavasti, kun aamuviideltä heräsi jetlagin vuoksi ja seuraavana aamuna meni nukkumaan aamuseiskalta. Huh Huh. Kerrankos sitä... :D

Muutaman tunnin nokkaunien jälkeen suuntasimme brunssille. Paikka oli huikea, ruoka hyvää ja saimme nauttia livemusiikista hauskojen muusikoiden kera.

Pääsin soittamaan tuota kummallista pyykkilautaa... :)

Tässä vielä näkymää hotellihuoneestamme. Not bad.

Ja muutama kuva katunäkymistä...

Maanantai-aamuna pakkasimme kimpsut ja kampsut ja suuntasimme auton nokan kohti Grand Canyonia.

Matkalla pistäydyimme Hoover Damilla, joka on Yhdysvaltojen kuuluisin pato ja se sijaitsee Arizonan ja Nevadan rajalla Coloradojoella. Pato on 221 metriä korkea ja 379 metriä leveä.

Matkamme jatkuessa kohti määränpäätämme, näimme asumatonta seutua maili toisensa jälkeen.
Ohitimme muutaman erämaakylän  ja hassun autoperävaunuyhdistelmän... Ei ehkä olisi Suomessa sallittua..
Ilma alkoi viilenemään ja myrskypilvet nousivat taivaalle...

Tässä siis matkailuauto vetää henkilöautoa...

Vihdoin pääsimme perille ja tyttösiä hieman kylmäsi, kun vettä tuli kaatamalla ja päällä ei ollut kuin toppi ja shortsit Vegasin tyyliin. Onneksi lämmintä vaatetta oli mukana ja aurinkokin alkoi paistamaan nopeasti.

Yöpymispaikkamme oli hieman askeettisempi kuin Vegasissa... ;)

Piipahdimme katsastamassa maisemat ja hakemassa tunnelmaa seuraavan päivän hikingiä varten. Maisemat olivat henkeäsalpaavat. Wau.

Korpit olivat todella kesyjä... ruokakerjureita :D

Aamu valkeni ja herätyksemme oli puoli seiskalta, jotta ehtisimme näkemään auringonnousua edes hetkisen.
Lähdimme kävelemään Canyonia alaspäin.

Vihdoin olimme päätepysäkillämme eli tasanteella jonka nimi oli Cedar Ridge, joka on noin 1,5 mailia alaspäin pitkin Canyonin rinnettä. Matka ei ole siis pitkä, mutta kiipeäminen takaisin ylös voi heikompikuntoiselle tai sairaalle henkilölle olla rankka jo polkujen epätasaisuuden vuoksi. Siksipä tarjolla on muulikaravaaneja, joiden selässä voi matkustaa. Mukavuudesta en sitten tiedä... :)

Kuva lainattu täältä

Cedar Ridgellä vipelsi maaoravia ja yhden kanssa tein lähempää tuttavuutta ja jaoin eväsbanaanini... mutta kuinkas sitten kävikään...

... huiskahäntä vei loput banaanista mennessään! En minä sitä tosin olisi enää syönytkään..

Kiipesimme takaisin samoissa maisemissa, kävimme pikasuihkussa ja suuntasimme autonnokan takaisin Las Vegasiin. Ja jälleen tummat pilvet seurasivat matkantekoamme.

Menomatkalla piipahdimme Mexicolaiskylässä lounaalla. Tico Tico, olisi nimittäin ollut vaikka minkälaista tequilaa tarjolla...

Olimme takaisin Vegasissa hyvissä ajoin ennen lentoamme San Diegoon, joten nautimme vielä hetken kaupungin vilinästä ja piipahdimme vuoristoradassa... Huuuuuuuiiiiiiii!

Las Vegas ja Grand Canyon olivat upeita paikkoja, vähintään once in a lifetime -nähtäviä.

Seuraava pysähdyspaikkamme oli San Diego, missä majoituimme ystäviemme luo.
Tässä pieni sneek peak for you :). Sunny California.

Onko teillä siellä ruudun toisellapuolella kesä- tai syksyreissuja tiedossa? Jos, niin mihin?